El dia a dia de la circulació urbana pot arribar a trastornar una gran part dels usuaris. Embussos, accidents o carrers tallats poden ser un veritable malson per a tots els vehicles en circulació. Les presses i les ganes d’arribar són les mateixes per als cotxes, les motos i les bicicletes, però hi ha una norma comuna: tots han de respectar les normes de circulació, tant les generals com les específiques. El mateix passa amb els semàfors. 

Tal com recorda insistentment la Direcció General de Trànsit (DGT) als ciclistes: “Si et trobes un semàfor en el teu camí, l’has de respectar. Els llums vermells o grocs no intermitents obliguen a aturar-se. Els semàfors són per a tots els conductors, inclosos els ciclistes”.

Sota aquesta premissa, queda molt clar que els usuaris de bicicletes han de respectar rigorosament aquesta norma regulada per la Llei del trànsit i el Reglament general de circulació, que l’estableixen de manera molt clara per a tots els vehicles en el seu article 146 sobre semàfors circulars per a vehicles.

Les normatives generals sovint es complementen amb les municipals, i els ciclistes podrien tenir l’opció de passar un semàfor en vermell en circumstàncies concretes i sense entrar en conflicte amb les lleis generals, però cap de les grans ciutats del territori espanyol permet aquesta possibilitat. Per tant, cal cenyir-se exclusivament a la norma general.

Albert San Andrés per RACC HolaBICI.