En els darrers anys estem vivint un auge de la compra i venda d’articles de segona mà i, com era d’esperar, aquesta tendència també ha arribat al sector de les bicicletes. Tot i que hi ha usuaris que decideixen donar una segona vida a les dues rodes per una conscienciació mediambiental, la majoria ho fa per raons econòmiques.
Segons dades recollides per Tuvalum, una empresa de comerç electrònic capdavantera a Europa, el 44% dels ciclistes que han venut la seva bicicleta ho han fet per necessitat econòmica per poder fer front a la compra d’una altra bici de característiques superiors.
Aquesta mateixa empresa acaba de presentar un informe sobre les transaccions de bicicletes recondicionades fetes el 2023. Entre altres dades, s’hi recull que a Espanya les bicis recondicionades que més triomfen són les de les marques Orbea i Scott. I si hi afegim les elèctriques, la marca capdavantera és Giant.
Quines són les preferències a Espanya?
A Espanya triomfen les e-bikes recondicionades. I dins d’aquest sector, les bicicletes de muntanya (BTT) són les que més quota de compra de segona mà van registrar durant tot l’any passat (el 91%), seguides de les elèctriques urbanes (el 6%) i de les de carretera (el 2%). Giant va registrar gairebé el 15% de les vendes d’e-bikes, seguida d’Orbea (el 9,76%), de Berria (el 8,54%) i de Focus (el 8,54%). La suma d’aquestes quatre corporacions representa el 50% de les vendes del mercat de bicicletes elèctriques recondicionades a tot Espanya.
Què passa a Europa?
A Europa, segons l’estudi de Tuvalum, s’opta, en primer lloc, per les bicicletes de carretera. El 2023, de totes les bicis de segona mà, les de carretera van suposar una quota del 50,99% de les vendes. Entre els seus models, la de carretera recondicionada preferida va ser la Giant TCR, seguida del model Orbea Orca.
El segon lloc del rànquing de vendes europees és per a les bicicletes de muntanya (el 30,93%), i és el model Oiz, d’Orbea, la BTT recondicionada més venuda. Per part seva, les bicicletes de grava van representar el 8,38% de les vendes, ocupant la tercera posició, mentre que les elèctriques (el 6,55%) i les de triatló (el 3,25%) van tancar els cinc primers llocs de la classificació.
Per marques, Orbea, Giant i Scott són les que més bicis recondicionades van vendre, seguides de Cannondale i Trek. Aquestes marques són les habituals, però de l’informe presentat crida l’atenció l’entrada, en els 10 primers llocs del rànquing, de Berria i Bianchi, en detriment de Lapierre i Canyon, que queden fora de la llista.
Quant costa una bici de segona mà?
Els productes de segona mà acostumen a ser més barats que els nous. Això permet als compradors adquirir articles d’alta qualitat a preus més accessibles. Potser és aquest l’èxit de la venda de bicicletes de segona mà!
Segons Tuvalum, el preu mitjà de les bicicletes recondicionades, en funció de les seves característiques, és:
- 2.220 € per a les bicicletes de carretera, que poden arribar a superar els 3.100 € si es tracta d’e-bikes de carretera.
- Respecte a les bicicletes de muntanya (BTT), el seu preu mitjà és de 2.058 €, però poden arribar fins als 3.411 € si disposen d’assistència elèctrica. Aquestes són les més costoses del mercat de segona mà.
- Les bicicletes de triatló es poden comprar per 2.143 € de mitjana.
- Pel que fa a la compra de bicicletes de grava, el seu preu mitjà és de 1.805 €.
- I, finalment, les bicicletes elèctriques urbanes són les més barates, amb un preu mitjà de 1.275 €.