Malgrat que vivim en una època amb poca inestabilitat meteorològica, la pluja acostuma a ser un problema a l’hora d’anar amb bici a la feina. Els desplaçaments urbans per anar a treballar poden ser un autèntic infern, si no tenim una altra alternativa de transport.

Per sort, al mercat hi ha diferents solucions per a aquest problema, tot i que n’hi ha de més o menys pràctiques, si el que volem és arribar secs a la nostra destinació. Portar roba adequada, ara com ara, és l’única solució per evitar el màxim contacte amb l’element líquid.

En un dia plujós, els bassals, els altres vehicles i les zones més relliscoses del ferm es converteixen en els nostres enemics acèrrims. A qui no l’ha esquitxat mai un cotxe? Qui no ha patinat alguna vegada amb la pintura de les marques viàries de terra? Malauradament, no hi ha una solució que ens eviti aquests problemes, però sí que n’hi ha per intentar minimitzar-ne les conseqüències.

Roba tècnica impermeable

Al mercat hi ha diferents solucions tèxtils adaptades a la pluja, teixits tècnics que eviten el pas de l’aigua cap al cos i que són de màxima eficàcia. Si tenim la possibilitat d’equipar-nos amb roba tècnica, com la de la gamma Aquazero, que ens ofereix la casa GSPORT, aconseguirem mantenir-nos secs durant una bona estona. La roba tècnica està més enfocada al món de l’esport i no tant a l’ús diari, però ens ajudarà a mantenir-nos secs en qualsevol circumstància. En aquesta gamma podem trobar des de mallots ciclistes fins a cobrebotines, passant per culots i maneguins, que ens evitaran mullar-nos més del compte.

Ponxos

No obstant això, l’ús dels productes esmentats sovint és poc pràctic, atès que no hi ha possibilitat de canviar-se en arribar a la feina o perquè la normativa de vestimenta ens ho impedeix. En aquests casos, el ponxo de plàstic és una de les apostes més esteses. És senzill, pràctic i fàcil de guardar, però també pot tenir complicacions. Si ens el posem, hem de tenir en compte que no sigui excessivament gran perquè no se’ns enganxi amb la bicicleta mentre rodem i perquè no s’aixequi massa a l’hora d’estar en moviment, cosa que ens deixaria desprotegits. L’opció ideal és comprar-ne un d’específic per a bicicleta, una solució més cara que la de comprar-ne un de plàstic d’un sol ús però molt més segura i duradora.

Impermeables

L’impermeable és una solució pràctica, ja que, com que ocupa poc espai, el podem portar sempre al damunt. També n’hi ha d’específics per a bicicleta, tot i que un de normal ja ens anirà bé.

Vestits d’aigua

Hi ha vestits impermeables d’una o de dues peces, generalment de plàstic tèxtil, que ens ofereixen més avantatges que els ponxos. S’ajusten més al cos i es desen amb facilitat. Difícilment se’ns enganxaran a la cadena o a altres elements, però cal estar-ne segurs. En aquest cas, es recomana que els vestits siguin prou amples per posar-nos-els sense haver-nos de treure les sabates.

I el cap, com ens el tapem?

El cap és la part més crítica. Hem de tapar-la, és clar, però hem de veure-hi bé. En cas de pluja, s’aconsella portar ulleres transparents que ens protegeixin de l’aigua i, alhora, cobrir-nos el cap.

El problema el tenim a l’hora de posar-nos una caputxa, atès que, si l’impermeable no és específic per a bicicleta, ens pot tapar la visió perifèrica i posar-nos en perill. És per això que es recomana posar la caputxa per sota del casc, així ens estalviem el problema de visió o que ens caigui cada pocs metres.

Una solució similar són els casquets de tèxtil impermeable que es col·loquen sota el casc. Com que estan fets amb teixits com el neoprè, ens protegeixen tant de l’aigua com del fred. 

Albert San Andrés per RACC HolaBICI.