Cada vegada hi ha més demanda i més models de diferents marques per sortir a pedalar fora de la ciutat amb e-bikes lleugeres, resistents, veloces i amb dissenys molt bonics. Els ciclistes de carretera també tenen una bona col·lecció de bicis “primes” amb assistència elèctrica.

Sortir a la carretera amb la teva bicicleta és sempre una aventura per gaudir. Els amants de les BTT ho saben perfectament, però els ciclistes de carretera també han de fer front a desafiaments o dificultats en aquestes rutes que un motor podria ajudar a resoldre millor. El problema de les bicicletes elèctriques sempre ha estat el pes. Si et mous per terrenys irregulars, l’ideal és anar lleuger, però amb les e-bikes, per raons òbvies, el pes ha estat sempre un desavantatge, una assignatura pendent de la indústria ciclista.

La resposta a totes aquestes demandes ha arribat quan la tecnologia ha obert una porta més en un sector tan dinàmic: les bicicletes elèctriques de carretera, que ja són un veritable boom. Faciliten el recorregut per alguns terrenys complicats amb les mateixes prestacions que les van fer tan valuoses en l’àmbit urbà i a la muntanya.

Tant en recorreguts llargs com en pujades més pronunciades, aquestes bicicletes permeten gestionar millor l’esforç i aprofitar de manera més integral l’energia que utilitzem. Hi ha una bona varietat de models amb bateria integrada, pes molt lleuger (solen tenir quadres de fibra de carboni o alumini) i components d’alta gamma, a més de dissenys molt atractius. Te’n destaquem tres com a bones referències perquè continuïs investigant pel teu compte, ja que el mercat d’aquestes bicis està creixent a una velocitat vertiginosa.

Niner RLT e9 RDO

Parlant de dissenys bonics, aquesta és una bici de línia aerodinàmica que, a més, és una ploma: el quadre de fibra de carboni és tan elegant com lleuger. És la primera bici de grava elèctrica d’aquesta marca americana amb un clar enfocament en la carretera. Una bici polivalent, capaç d’adaptar-se a tota mena de terrenys. I està preparada per muntar-hi una suspensió davantera. Circula sense problemes d’adherència per llocs on hi ha més graveta que asfalt compacte i la seva autonomia és de 80 quilòmetres. Preu: 4.999 €.

Cannondale Supersix Evo Neo 3

Aquesta és una altra bona bicicleta elèctrica de carretera amb quadre de carboni i canvis Shimano però amb un disseny més discret. Porta un motor Mahle ebikemotion X35 al rodet posterior i una bateria de 250 Wh incorporada al quadre. La seva direcció redueix la resistència al vent i la suspensió col·labora aportant fluïdesa. Té geometria de competició, rigidesa, lleugeresa i una velocitat explosiva. Preu: 4.199 €.

Orbea Gain D50

Si el quadre és d’alumini, com en aquest cas, sumaràs pes però estalviaràs diners en la compra. Aquest model, de caràcter molt esportiu, té la particularitat de portar petites bateries camuflades dins del quadre que permeten una autonomia de 50 quilòmetres. És de les bicis elèctriques de carretera més assequibles, però està fabricada amb materials de primer nivell (la forquilla de carboni n’és un bon exemple), com és habitual en aquesta marca basca. Preu: 2.099,25 €.