Project Description

Ruta amb bici per Barcelona: del mar a la muntanya

Estrenem les nostres rutes amb bicicleta per Barcelona i rodalia amb una ruta que ens portarà des del Parc del Fòrum fins a Montjuïc, i ho fem de la mà de la Supercharger 2 de Riese & Müller

Estrenem les nostres rutes amb bicicleta per Barcelona i rodalia amb la ruta “Mar i muntanya”, que ens portarà des del Parc del Fòrum fins a Montjuïc. Aquest itinerari ens permetrà pedalar en pla pel Passeig Marítim gaudint del mar, descobrir barris emblemàtics com el de la Barceloneta i posar a prova les nostres cames pujant el desnivell fins al mirador del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Fem la ruta amb una bici elèctrica d’alta gamma: la Supercharger 2 GT Rohloff de la marca alemanya Riese & Müller. Doncs som-hi!

La ruta té una extensió de 15 quilòmetres i es realitza sense dificultats en un parell d’hores, depenent de les vegades que et paris a proveir o a gaudir del paisatge. Si al final et quedes amb ganes de més, pots fer-la en sentit contrari i tornar al començament.

Punt de partida: el Fòrum

Comencem el trajecte al Parc del Fòrum, on trobem una gran esplanada per pedalar amb tota llibertat i provar els diferents modes disponibles a través del monitor de la Supercharger 2. Podem fer servir la bici sense assistència en la posició “Off”, o amb assistència elèctrica en les posicions “Tour”, “Eco”, “E-mtb” i “Turbo”. La doble bateria integrada és perfecta per realitzar trajectes llargs, amb una autonomia de 200 km, o si ets dels que t’oblides sovint de carregar la bici.

Ens dirigim cap al Passeig Marítim, des d’on podem veure la platja de Llevant a l’esquerra. En aquest tram s’alternen parts d’asfalt i altres de terra, i coexisteixen un carril bici i un espai sense delimitar per als vianants.

Recorrem les platges de la Mar Bella, Bogatell i Nova Icària sense deixar el costat de mar. Fem servir la Supercharger 2 en el mode sense assistència i apreciem que és una bici estable, còmoda, fàcil de maniobrar i que no ofereix resistència al pedaleig.

passeig maritim.jpg

Els nombrosos pals dels vaixells i les dues emblemàtiques torres ens anuncien que hem arribat al Port Olímpic, on podrem prendre alguna cosa en un xiringuito o gaudir d’especialitats marineres en algun dels seus restaurants. La majoria dels locals d’aquesta zona tenen una part a l’aire lliure on podem descansar amb la bici al costat.

torres.jpg

Descobrim la Barceloneta

Seguim pel Passeig Marítim fins a arribar al carrer d’Andrea Dòria que ens endinsa al cor de la Barceloneta: la plaça del Poeta Boscà, on hi ha el mercat i on podrem trobar una mica d’ombra i l’ambient animat d’aquest barri de pescadors. Si et ve de gust entrar al mercat, recorda que per normativa municipal hem de deixar la bicicleta aparcada fora, encara que entre setmana o en moments de poca concurrència de públic, generalment no tenen problema hi entris amb ella al costat.

Sabíeu que la Barceloneta no existia en època medieval? No va ser fins al 1753 quan es va posar la primera pedra d’aquest barri mariner, que fins aleshores només era un illot on s’acumulava terra que venia del mar.

barceloneta.jpg

Pedalant per la nova escullera

Deixem enrere la Barceloneta per un dels seus carrerons inconfusibles, el carrer del Baluard, fins a tornar a trobar el mar i seguir en direcció a l’Hotel W, conegut amb el nom d’Hotel Vela, un hotel de luxe inaugurat el 2009 que ha canviat l’skyline barceloní.

Voregem l’hotel per la banda dreta pujant una rampa per accedir a la plaça de la Rosa dels Vents, des d’on s’inicia el Nou Passeig del Trencaones, inaugurat el 2018, que ens permet endinsar-nos al mar i pedalar amb aigua a banda i banda. És un lloc fantàstic per als amants de la bici i també per als de la fotografia.

vela.jpg

Tornem cap al Passeig Marítim fins a la plaça del Mar i travessem el passeig Joan de Borbó per anar pel Pla de Miquel Taradell, una esplanada que ens permet compartir espai amb els vianants sense problema fins a arribar al passeig de Colom. Aquí ens trobem amb la mítica estàtua de Mariscal “La gamba” que ens saluda amb les seves pinces i ens recorda els canvis que va experimentar aquesta zona durant les Olimpíades del 92.

Seguim pedalant pel carril bici del passeig i ens fixem especialment en uns senyals verticals que l’obstaculitzen pel costat dret. Hi ha espai per esquivar-los sense massa problema, però és convenient estar a l’aguait.

colon.jpg

Apareixen el Moll de la Fusta a l’esquerra i les nostres estimades Rambles a la dreta, que deixem enrere per arribar a la rotonda de Drassanes i pujar per Paral·lel.

Passeig colom.jpg

L’avinguda Paral·lel, famosa pels seus teatres, compta amb un carril bici segregat i bidireccional, de manera que ens hem d’assegurar de deixar el carril esquerre lliure per als que vagin en direcció a mar. El lleuger pendent ascendent ens permet anar escalfant per a la que serà la part final de la nostra ruta. Fem servir ara la bici en la posició “Tour” i observem que l’assistència elèctrica s’activa amb una gran suavitat. Això es deu als sensors del seu motor Bosch de quarta generació, que detecten la força i la velocitat amb què pedalem, per adaptar-se a les nostres necessitats.

Fem la pujada fins al MNAC Arribem a la plaça d’Espanya i pugem, franquejats per les Torres Venecianes, per l’avinguda de Maria Cristina, al final de la qual veiem el nostre destí final: el Palau Nacional, construït, com la majoria dels edificis de la zona, amb motiu de l’Exposició Universal del 1929.

Tombem a la dreta pel carrer Francesc Ferrer i Guàrdia i encarem la pujada canviant de marxa entre les 14 disponibles al canvi electrònic Rohloff de la nostra Riese & Müller.

Arribem a la rotonda de la plaça Sant Jordi i vam sortir per l’avinguda dels Montanyans fins a l’entrada de l’MNAC. Així que ens acostem al museu, t’aconsellem que baixis de la bici, perquè s’hi acostuma a congregar força gent.

montjuic.jpg

Ho aprofitem per estirar les cames i acabar la ruta gaudint de les vistes panoràmiques de la ciutat de Barcelona als nostres peus i de la muntanya de Collserola a l’horitzó.